Levertijd en voorraad
De levertijd kan in ons drukste seizoen (januari t.m. juni) behoorlijk oplopen, raadpleeg de homepage van onze website voor een indicatie van de huidige levertijd. Van juli-december proberen we tussen de 2-4 weken te realiseren.
Ons dringende advies: bestel op tijd of wees van harte welkom in onze winkel, waar je veel van de website-producten kan kopen, ons seizoen begint al in september. Producten die tijdelijk uitverkocht of (vanwege het seizoen) nog niet beschikbaar zijn kunnen uiteraard pas op een later tijdstip (na)geleverd worden. Kleinere orders laten we vaak hierop wachten. Later geleverde zaden zijn gegarandeerd kiemkrachtig voor de aankomende 2 seizoenen.
Op voorraad of niet?
Ons grote sortiment is nooit 100% op voorraad. Producten, die “open” staan op onze site zijn niet per definitie op dat moment in onze winkel af te halen. Ze staan “open” omdat we vooraf orders verzamelen van zo’n product en omdat we er tamelijk zeker van zijn, dat ze binnenkomen. Producten “aan-en-uit” zetten bij wel-of-niet in voorraad zijn kan in onze seizoensgebonden branche niet. Veel klanten willen bijvoorbeeld al vroeg aardappels bestellen en doen dat al in oktober, terwijl ze pas in februari hier binnenkomen.
Hoe ontstaat een Nalevering?
Producten die vanwege onverwacht grote vraag, tegenvallende verkrijgbaarheid of gebondenheid aan een ander seizoen niet meteen leverbaar zijn, worden vaak door ons nageleverd of in een aparte levering geplaatst.
Een Nalevering wordt aangemaakt als het om minimaal 3 zakjes zaad gaat of minimaal een aankoopbedrag van € 5,00 heeft. Naleveringen vallen niet onder de leveringstermijn. Zaden of producten die daardoor laat (dus na het directe zaaiseizoen) worden geleverd zijn altijd gegarandeerd kiemkrachtig en bruikbaar voor het aankomende seizoen. Naleveren zien we als een service en een missie om toch het gevraagde (en wellicht lang gezochte) soort te kunnen leveren. Een Nalevering blijft 1 jaar actief, daarna vervalt deze of mailen we voor overleg.